Min utvärdering av de andras observationsuppgift - anteckningar:
Detta är mina anteckningar om de andras observationer. Det var efter att vi diskuterat detta under ett seminarium som jag skrev min reviderade text.
ann-sofi- väldigt objektivt. vissa beskrivningar röriga (ex. gymnastiksalen). svårt att hänga med i beskrivningen
när man inte själv upplevt det. kanske skulle man försöka göra en övergripande beskrivning av vilken typ av
övningar barnen fick göra för att lättare hänga med?
anna-lena-tydlig, noggranna miljöbeskrivningar
camilla - lite jobbigt med tre olika dokument. väldigt strukturerat i de två första dokumenten, det tredje kändes
mer subjektivt än de andra (men fortfarande överägande objektivt) ex. kommentaren om att de ska visa hänsyn
(kändes som en subjektiv kommentar)
barbro - texten känns lite rörig och det borde vara en blankrad mellan de olika klockslagen för att lättare
hålla isär dem
pauline - min starkaste reaktion: läraren ger felaktig information till barnen! 100 farenheit är INTE ca 50 celsius,
utan ca. 37,8 celsius! Bra skriven text.
sofia - den enda som valt att endast följa ett barn. bra skrivet, lätt att hänga med
om min text - skiss på hur det ser ut, geografiskt läge i den inledande beskrivningen, (för berättande?), lättläst,
saknar miljöbeskrivning. hitta på andra namn istället för att använda första bokstaven. svårt att hänga med när det
är många namn. tonfall vid tillsägelser. värderande ord ta bort "hela" från "hela proceduren...".
neutraliserad berättandeform. Inga känslor eller värderingar.
ovanligt många barn, väldigt mycket kanel, lugn situation - värderande uttryck! skriv om. (ex. en dag vid matbordet utan bråk
och konflikter)
''T var jätte glad idag'', ''R (3 år) är vrång idag'' och ''R blir riktigt arg och skriker''
för att komma undan - skriva att det VERKAR . . . (ex. R verkar vara vrång idag)
ann-sofi- väldigt objektivt. vissa beskrivningar röriga (ex. gymnastiksalen). svårt att hänga med i beskrivningen
när man inte själv upplevt det. kanske skulle man försöka göra en övergripande beskrivning av vilken typ av
övningar barnen fick göra för att lättare hänga med?
anna-lena-tydlig, noggranna miljöbeskrivningar
camilla - lite jobbigt med tre olika dokument. väldigt strukturerat i de två första dokumenten, det tredje kändes
mer subjektivt än de andra (men fortfarande överägande objektivt) ex. kommentaren om att de ska visa hänsyn
(kändes som en subjektiv kommentar)
barbro - texten känns lite rörig och det borde vara en blankrad mellan de olika klockslagen för att lättare
hålla isär dem
pauline - min starkaste reaktion: läraren ger felaktig information till barnen! 100 farenheit är INTE ca 50 celsius,
utan ca. 37,8 celsius! Bra skriven text.
sofia - den enda som valt att endast följa ett barn. bra skrivet, lätt att hänga med
om min text - skiss på hur det ser ut, geografiskt läge i den inledande beskrivningen, (för berättande?), lättläst,
saknar miljöbeskrivning. hitta på andra namn istället för att använda första bokstaven. svårt att hänga med när det
är många namn. tonfall vid tillsägelser. värderande ord ta bort "hela" från "hela proceduren...".
neutraliserad berättandeform. Inga känslor eller värderingar.
ovanligt många barn, väldigt mycket kanel, lugn situation - värderande uttryck! skriv om. (ex. en dag vid matbordet utan bråk
och konflikter)
''T var jätte glad idag'', ''R (3 år) är vrång idag'' och ''R blir riktigt arg och skriker''
för att komma undan - skriva att det VERKAR . . . (ex. R verkar vara vrång idag)
Klicka HÄR för att komma vidare.
Kommentarer
Trackback